COOKIE-N KONFIGURAZIOA

Webgune honek erabiltzaileek egiten duten erabilpenaren analisia egiteko eta erabilgarritasuna hobetzeko cookieak erabiltzen ditu, baita webgunearen funtzionamendurako beharrezkoak diren cookieak ere.


Beharrezko cookieak

Cookie propioak dira, webgunearen funtzionamendurako beharrezkoak izanik beti gordetzen dira.

informazio +



Analitikarako cookieak

Hirugarrenen cookieak erabiltzen ditugu webgunearen erabilpenaren analisia egiteko. Informazio modu anonimoan jasotzen da. Webgunearen funtzionamendurako beharrezkoak ez direnez hauek ez onartzea hautatu dezakezu.

informazio +



Publizitaterako cookieak

Egoitzaren kokapen-mapa azaltzeko Google Maps erabiltzen dugu. Bere erabilpenak zenbait cookie sortzen ditu, zure interesekin bat egiten duten edukiak erakusteko erabiltzen direnak.

informazio +



Web gune honek cookieak erabiltzen ditu, propioak eta beste batzurenak. Gure cookien politikari buruz gehiago irakurri dezakezu.

    

Dendatu erreportajea: Tocados Oh

Tocados Oh kapelagintzako tailerra da, bai emakumeentzat, bai gizonentzat, burukoak, kapelak eta modako osagarriak sortzen dituena.

Merkataritzaren aurkezpen laburra (jarduera, kokapena...): 

Tocados Oh Donostiako San Martin auzoko San Martin kalean dagoen kapelagintza eta diseinu tailerra da. Emakumeentzako zein zaldunentzako modako burukoak, kapelak eta osagarriak sortzen espezializatu ginen, artisau-ekoizpen propioarekin eta hautatutako bilduma europarrekin osatua, batez ere Euskal Herrikoak, Espainiakoak, Italiakoak eta Frantziakoak. Gure dendak tradizioa eta modernitatea uztartzen ditu, kalitatearekiko, jasangarritasunarekiko eta tokiko merkataritzarekiko konpromiso irmoarekin.

Nola eta noiz sortu zen proiektua?

Duela 20 urte baino gehiago sortu zen Tocados Oh proiektua, zeremoniako kapelagintzako tailer txiki gisa, gaur egun San Martin kaleko 48. zenbakiko denda-tailer bihurtu arte. Hasieratik, kapelagintzaren artea berreskuratzea izan zen helburua, artisautza eta kalitate handiko materialak lehenetsiz. Kapelagile onenekin trebatu naiz, eta diseinu europarrak eta xehetasunekiko maitasunak inspiratuta, bikaintasun-maila bera errespetatzen duten osagarriak gehitu ditugu. 

Zer lotura dago zuen proiektuaren eta ekonomia zirkularraren artean? Zeintzuk dira zuen ekintza nagusiak eta azken urteotako aurrerapen eta lorpen nagusiak, iraunkortasunari dagokionez?

Tocados Oh-en iraunkortasuna gure filosofiaren zati integrala da. Ekonomia zirkularraren aldeko apustua egiten dugu materialak berrerabiltzean, hala nola bestela baztertuko liratekeen elikagai-lumak, eta neurrigabeko kontsumoa saihesten duten produktu iraunkorrak eta denboraz kanpokoak sustatzen ditugu.

Tokiko ekoizpenari balioa ematen diogu, tokiko eta Europako tailerrekin lan egiten dugu, garraioaren ingurumen-inpaktua murriztuz.

Material jasangarriak gure bildumetan sartzen saiatzen gara. Ehun naturalak erabiliz, hala nola artilea eta katxemirra, baita material birziklagarriak eta biodegradagarriak ere.

Heziketa eta kontserbazioa oso garrantzitsuak direla uste dugu, kapelen eta osagarrien zaintza egokia sustatzen dugu, haien bizitza baliagarria luzatuz. Baina, batez ere, funtsezkoa iruditzen zait artisautzari balioa ematea, bai kapelagintzarenari, bai beste lanbide tradizional batzuetakoari, haien jarraitutasuna bultzatuz. Horretarako, beste tailer eta artisau batzuekin egiten ditugun lankidetzak. Horrek indarra ematen digu guztioi bere ordurik baxuenak pasatzen ari den sektore batean lanean jarraitzeko. 

Zer onura dakarzkizue ekonomia zirkularreko edo jasangarritasuneko ekintza horiek zuen merkataritzan aplikatzeak?

Onura nagusia kontsumo arduratsua lortzen laguntzea da, gure balioekin bat datorrena. Gainera, praktika horiek gure marka-irudia indartzen dute, bezero kontzienteak erakartzen dituzte eta gure bezeroak fidelizatzen dituzten produktu paregabeak eta kalitate handikoak eskaintzea ahalbidetzen dute. Baina, batez ere, gogobetetze pertsonala sortzen dute. Gure lanak tokiko ekonomia errespetatzen eta babesten duela jakiteak bide onetik goazelako poztasunarekin lan egitera joateko aukera ematen digu. 

Zeintzuk dira zuen merkataritzan iraunkortasun-ekintzak aplikatzeko aurkitzen dituzuen oztopoak?

Material jasangarrien kostuari dagokionez, oztopo batzuk daude, eta ez da beti erraza izaten hornitzaile iraunkorren edo tokiko artisauen aukerak aurkitzea zenbait beharretarako. Eta beste bat bezeroaren heziketa, Iraunkortasunaren balioa azaltzea ez dira beti kontzeptu horrekin ohituta bezeroei erronka bat izan daiteke.

Ez da lan erraza, uste dut gakoa iraunkortasunaren arrakastaren adibideak edo onura nabariak erakustea izan daitekeela, tokiko merkataritzaren eta merkataritza iraunkorraren eragin positiboari buruzko kontzientziazio-kanpainak sortuz. Denda txikientzako baliabideak eta pizgarriak ematea, hala nola dirulaguntzak edo programak. 

Oso interesgarria iruditzen zaidan beste ekintza bat da saltokien arteko lankidetza sustatzea, ezagutzak partekatzeko eta kostuak murrizteko.

Zuen ustez, nola sar ditzakegu Gipuzkoako saltoki gehiago iraunkortasuna beren negozioan txertatzeko?

Ez da lan erraza, uste dut gakoa iraunkortasunaren arrakastaren adibideak edo onura nabariak erakustea izan daitekeela, tokiko merkataritzaren eta merkataritza iraunkorraren eragin positiboari buruzko kontzientziazio-kanpainak sortuz. Denda txikientzako baliabideak eta pizgarriak ematea, hala nola dirulaguntzak edo programak.
Oso interesgarria iruditzen zaidan beste ekintza bat da saltokien arteko lankidetza sustatzea, ezagutzak partekatzeko eta kostuak murrizteko.

Zer aholku edo gomendio emango zenieke praktika jasangarriak aplikatzeko interesa duten Gipuzkoako beste saltoki batzuei?

Uste dut garrantzitsua dela aldaketa txikiekin hastea. Tokiko hornitzaileak lehenesteak ez dakar ahalegin handirik eta ingurumen-inpaktua murrizten laguntzen du, eta tokiko ekonomia indartzen du. Beste aholku bat kantitatearen kalitatea baloratzea da. Produktu iraunkorrak eskaintzea, kontsumo masiboan zentratu beharrean, eta, azkenik, gizartea heztea: Tokiko merkataritzak kontsumitzaile-base kontzienteago eta integratuago bat sortzeko duen garrantzia azaltzea. Gaur egungo gazteek eta ez hain gazteek tokiko merkataritzaren garrantzia ezagutzen dute, baina egunetik egunera gero eta gehiago kontsumitzen dute atzerriko plataforma handietan, bere atariaren ondoko dendaren kaltetan, horrek argitzen baitio kalea etxera iristen denean.