COOKIE-N KONFIGURAZIOA

Webgune honek erabiltzaileek egiten duten erabilpenaren analisia egiteko eta erabilgarritasuna hobetzeko cookieak erabiltzen ditu, baita webgunearen funtzionamendurako beharrezkoak diren cookieak ere.


Beharrezko cookieak

Cookie propioak dira, webgunearen funtzionamendurako beharrezkoak izanik beti gordetzen dira.

informazio +



Analitikarako cookieak

Hirugarrenen cookieak erabiltzen ditugu webgunearen erabilpenaren analisia egiteko. Informazio modu anonimoan jasotzen da. Webgunearen funtzionamendurako beharrezkoak ez direnez hauek ez onartzea hautatu dezakezu.

informazio +



Publizitaterako cookieak

Egoitzaren kokapen-mapa azaltzeko Google Maps erabiltzen dugu. Bere erabilpenak zenbait cookie sortzen ditu, zure interesekin bat egiten duten edukiak erakusteko erabiltzen direnak.

informazio +



Web gune honek cookieak erabiltzen ditu, propioak eta beste batzurenak. Gure cookien politikari buruz gehiago irakurri dezakezu.

    

GK Recycling Erreportajea: UNIBERTSITATEA-EKONOMIA ZIRKULARREKO ENPRESA GELA

Euskal Herriko Unibertsitateko (EHU) Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolak, Gipuzkoako Foru Aldundiko Jasangarritasun Sailarekin lankidetzan, Ekonomia Zirkularreko Unibertsitate-Enpresa Gela jarri zuten martxan 2020an.

Enpresaren aurkezpen laburra (jarduera, kokapena...):

Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolak, Gipuzkoako Foru Aldundiko Iraunkortasun Sailarekin lankidetzan, Ekonomia Zirkularreko Unibertsitate-Enpresa Gela jarri zuten martxan 2020an. Gela hau Eskolan kokatuta dago eta bere jarduera nagusiki UPV/EHUko Gipuzkoako Campusean garatzen du. Bere jarduera, batez ere, ekonomia zirkularraren erronkei egokitutako talentua sortzera eta ikasleen enplegagarritasuna hobetzera bideratuta dago. Horretarako, ekonomia zirkularrarekin zerikusia duten gaurkotasuneko gaiei buruzko azterlan, analisi edo ikerketa lan akademikoak egiten ditugu, Eskolako irakasle, ikertzaile eta ikasleen parte-hartzearekin.

Nola eta noiz sortu zen proiektua? Zerk bultzatu zintuzten ekonomia zirkularrera bideratzera zuen jarduera?

Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolako (UPV/EHU) Unibertsitatea-Ekonomia Zirkularreko Enpresa Gela abian jarri zen ekonomia zirkularra ematen dugun prestakuntzan eta garatzen dugun ikerketan txertatzeko beharrak bultzatuta. Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolan (Donostia) ingeniaritza (mekanika, elektronika, elektrizitatea, gradu bikoitzak) eta eraikuntza (arkitektura teknikoa eta ingeniaritza zibila) graduak ematen dira, eta Eskola berean baina Eibarren, Energia Berriztagarrien Ingeniaritza. Gradu horiek guztiek eguneratuta egon behar dute, gure Eskolako pertsona tituludunek gaur egun hainbat arlotan ditugun erronketan aurrera egiteko tresnak badituztela ziurtatzeko. Ekonomia zirkularra birziklatzearekin lotu ohi da, baina askoz gehiago da, eta sektore guztietako profesionalak behar ditu baliabideen erabileraren eraginkortasuna handitzeko eta ingurumen-inpaktuak minimizatzeko.

Nolako JARDUERAK egiten dituzue?

Funtsean, irakasleen eta ikasleen prestakuntza ahalbidetuko duten ikastaroak, tailerrak eta jardunaldiak eskaintzen saiatzen gara. Gainera, ikerketa-proiektuak garatzen dira enpresekin lankidetzan. Esparru honetan aztertzen ari garen gaietako batzuk dira sinbiosi industrialaren azterketa, ontzi eta bilgarrien araudi berriak eta ekodiseinua. Bizi-zikloaren azterketa da gure beste helburuetako bat. Hori dela eta, urtero ikastaro bat eskaintzen dugu, eta, horri esker, hainbat aldiz sartu ahal izan dugu tresna gradu-amaierako lanetan, masterretan eta doktorego-tesietan.

Zein da zuen erakundearen balioa ekonomia zirkularreko proiektu gisa? Eta zein da zuen erakundearen ingurumen- eta gizarte-balioa?

Ekonomia zirkularra iraunkortasunerantz aurrera egitea ahalbidetzen duen tresna da. Euskal Herriko Unibertsitateak (UPV/EHU), beste erakunde batzuek bezala, ibilbide orri bat aurkitu du GJHetan unibertsitatearen lana planetaren eta pertsonen erronka handiekin lerrokatzeko, "inor atzean utzi gabe".

EHUren garapen iraunkorraren aldeko 2030 Agendak (2019-2025) UPV/EHUk 2030 Agendaren 17 GJHetatik 12ri egindako ekarpena jasotzen du, eta horri gehitu dizkio GJH 17+1en bidez hizkuntza- eta kultura-aniztasunarekin duen konpromisoa, baita hura osatzen duten plan sektorialak (Berdintasun Campusa, Inklusio Campusa eta Planeta Campusa) eta IKD i3 (ikaskuntza x ikerketa x Iraunkortasuna) hezkuntza-ereduaren berrirakurketa ere. Gainera, gure egunerokoan UPV/EHUren inpaktuak murrizten saiatzen gara, uraren eta energiaren kontsumoak murriztuz eta hondakinak sortuz.

Zer garrantzi du I+G+b-k zuen erakundean?

Ikerketa funtsezkoa da ikasgela honetan eta, oro har, Unibertsitatean. Ezagutza sortzea da, zalantzarik gabe, gure eguneroko helburuetako bat. Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolan 100 irakasle/ikertzaile baino gehiagok lan egiten dugu hainbat arlotan. Horrek aukera ematen digu ekonomia zirkularraren erronkei hainbat ikerketa-lerrotatik heltzeko. Adibidez, "Materiales+Tecnologías" (GMT) ikerketa-taldeak zuzenean laguntzen du ikasgelan ikuspegi kimiko batekin. Adibidez, industria-, itsas- eta nekazaritza-/abeltzaintza-hondakinak birziklatzeko prozesuak garatzen ari dira, erabilitako baliabideen eraginkortasuna areagotzea ahalbidetzen duten material berrien sintesi eta ekoizpenerako. Ikasgelan "Technology for Business, Society and Sustainability" (T4BSS) ikerketa-taldeak ere parte hartzen du, eta industria-kudeaketaren eta ekoizpen-prozesuen eraginkortasunari buruzko ikuspegia ematen dute.

Zeintzuk izan dira urte hauetako zuen lorpen nagusiak?

Ikasgelari lotutako gradu, master eta tesi amaierako lanen kopuruan laburbil daitezkeen hainbat lorpen izan dira. Baina, nire ustez, garrantzitsuena izan liteke gure Eskolako unibertsitate-komunitateak ekonomia zirkularra alderdi garrantzitsutzat jotzea etorkizuneko ikasleen prestakuntzan.

Zuen ustez, zer da beharrezkoa ekonomia zirkularra oro har finkatzeko; eta Gipuzkoan, bereziki?

Funtsezkoa da gure lurraldeko eragileen arteko aliantzak eratzen jarraitzea. Halaber, gazteen prestakuntza ere funtsezkoa da. Funtsezkoa da Gipuzkoa zirkularragoa izatea eta baliabideak ahalik eta modu eraginkorrenean erabiltzea ahalbidetuko duten konponbideak detektatzeko eta diseinatzeko tresnak izatea.