•
Dendatu erreportajea: Giovanna Bittante
Giovanna bitxigintza industrialetik dator
Proiektuaren aurkezpen laburra (jarduerak, kokapena...):
Giovanna Bittante bitxigintza industrialetik dator eta, hainbat urtez nazioartean ezagunak diren enpresetan bitxiak diseinatzen aritu ondoren, material alternatiboak ikertzea eta esperimentatzea erabaki zuen.
Hasiera batean, maila artistikoan, bitxiak sortzeko aplikatzen ditu; jarraian, bere marka propioa islatzea erabakitzen du, kalitate eta errealizazio-teknika berberak mantenduz.
Nola eta noiz sortu zen proiektua?
2006an sortu zen proiektua, Zaragozan lan eginez, ordezko materialekin bitxi garaikideak sortzeko ideia egitea erabaki nuenean.
Prozesu artistikoa Arte Biurtekoetan, nazioarteko erakusketetan eta moda desfileetan parte hartuz gauzatu zen.
2018an erabaki nuen nire sorkuntzak bitxi-bilduma irisgarriago bihurtzea, aldi guztietarako.
Zer lotura dago zure proiektuaren eta ekonomia zirkularraren artean? Zeintzuk dira zure ekintza nagusiak eta azken urteotako aurrerapen eta lorpen nagusiak, iraunkortasunari dagokionez?
Iraunkortasunaren gaia nire proiektuaren garapen-prozesu beraren ondorioz sortu zen: pixkanaka birziklapenaren mundutik datozen materialak erabiltzen hasi nintzen.
Material bakoitzak duen aukera esperimentatzeko eta ikusteko jakin-mina, hasi azetatotik eta plastikozko botilen galdaketatik datorren oihaleraino, paperetik eta organikoagoak diren beste material batzuetatik (loreak, ezkurrak edo zuhaitz-azalak).
Prozesu honen bidez, Italiako Arte Biurtekoetan, lehiaketetan eta nazioarteko erakusketetan parte hartu ahal izan dut. Masterclass eta moda desfileetarako bildumak sortzera gonbidatua izateaz gain, 2021az geroztik moda jasangarriaren diseinatzaile gisa sartzen naiz Gipuzkoako Foru Aldundiaren GK Green Fashion katalogoan.
Nire sorkuntzek gero eta ikusgarritasun handiagoa dute, baina markak merkatuan forma eta indarra hartzea eragiten duen produktuaren aintzatespena da, ez bakarrik nazioan, baita nazioartean ere.
Zer onura dakarzkizu ekonomia zirkularreko edo jasangarritasuneko ekintza horiek zure merkataritzan aplikatzeak?
Hain produktu originala sortuz, zerbait desberdina bilatzen duen bezero-nitxo batera iritsi ahal izan naiz, globalizazioaren eta estandarizazioaren irizpenei jarraitzen dien bitxien merkatuan hain erraz aurkitzen ez den batera.
Artisautzako bitxi esklusiboak eskaini ahal izatea gustatzen zait, tokiko marka baten estiloa identifikatu ahal izateko, Gipuzkoako lurraldeari balio erantsia emanez.
Zeintzuk dira zuen saltokietan jasangarritasun-ekintzak aplikatzeko aurkitzen dituzuen oztopoak?
% 100ean jasangarria izatea oso konplexua da, eta erronka bikaina.
Materialak aurkitu, prozesuak definitu eta iraunkortasun kontzeptuaren xehetasun guztiak kontuan hartu behar dira, nire markaren ideiarekin, estiloarekin eta filosofiarekin bat datozenak.
Publikoa iraunkortasunari buruz kontzientziatzea etengabeko jarduera da, eta uste dut oraindik lan handia dagoela jasangarritasun-mezua guztiei helarazteko.
Zer aholku edo gomendio emango zenieke praktika jasangarriak aplikatzeko interesa duten Gipuzkoako beste saltoki batzuei?
Sortzea nire izaera profesionalaren eta pertsonalaren parte da.
Jasangarria izateak ez du "moda" bat izan behar, filosofia bat baizik, bizitza modu bat, bere espazioa egunerokotasunean aurkitzen duena.
Ekintza txikietatik abiatuta, emaitza asko lor daitezke elkarrekin: guztiok izan behar dugu kontziente eta arduratsu bizi garen munduarekiko.